Ispijanje loše kafe samo je jedan od mnogih nedostataka putovanja avionom. „Aljaska erlajns“ tvrdi da ima rešenje – kafu koja ima bolji ukus u avionu, nego na zemlji.
„Aljaska erlajns“ je u saradnji sa kompanijom za proizvodnju kafe „Stamptaun“ iz Portlanda napravila prilagođenu mešavinu kako bi dobili kafu koja je imuna na efekte promene nadmorske visine koji obično utiču na to da kafa koja se poslužuje tokom leta ima gorak i slab ukus.
„Kafa po meri“, prva za ovu veliku avio-kompaniju, biće servirana isključivo na letovima za Aljasku, uključujući i letove regionalnog prevoznika „Horajzon era“ do 1. decembra.
Ukus i miris su neraskidivo povezani, a čulo mirisa ljudi se značajno menja na nebu. Hrana i piće imaju drugačiji ukus jer kabine pod pritiskom snižavaju nivo kiseonika u krvi, što smanjuje sposobnost olfaktornih receptora (tj. sposobnost čula mirisa). Izuzetno suv vazduh u kabini, sa nivoom vlažnosti nižim od one u pustinji Sahara, takođe utiče na čulo mirisa.
Da bi se izborila sa tim efektima, „Aljaska erlajns“ se opredelila za kombinaciju kompanije „Stamptaun“, srednje tamnu mešavinu u osnovi, u koju su dodate snažnije note koje imaju ukus maršmeloa, putera i karamele, kao i „delikatan nagoveštaj“ ulja citrusa i trešanja. Rezultat je da note kafe imaju „složeniji“ ukus kada se konzumira u vazduhu.
Ova mešavina kafe je razvijana godinu dana, a iz avio-kompanije su u izjavi za Si-En-En naveli da je testirano 20 različitih verzija tokom letova. Iz aviokompanije su čak isprobali i kako se kafa slaže sa mlekom i keksom kako bi „obezbedili najbolju kombinaciju“.
Međutim, ovo sveže napravljeno partnerstvo sa „Stamptaunom“ znači da ovaj avio-prevoznik završava svoje decenijsko partnerstvo sa „Starbaksom“ iz Sijetla. Iz „Aljaska erlajnsa“ su se zahvalili prijateljima iz „Starbaksa“ i naveli da su ponosni što su godinama služili njihovu kafu na svojim letovima.
„Kafa u avionu je često šala za mnoge putnike“, rekao je za Si-En-En Edvard Rasel, urednik biltena Erlajn vikli. „Zato avio-kompanije često pokušavaju da unaprede svoju ponudu sa raznim svetskim brendovima kafe. Uprkos tome, većina opcija u avionu bude osrednja.” Dodao je i da ne veruje da će „kafa po meri“ privući veći broj putnika.
Druge regionalne kompanije koje lete na Aljasci u svojoj ponudi imaju specijalne sireve „Tilamuk“, sladoled od soli i slame i „Strejtvej“ koktele u konzervi.